Followers

Jan 5, 2012

Wang/Duit Baru Dikeluarkan 2012

 DUIT BARU MALAYSIA AKAN DIKELUARKAN PADA JULAI 2012
Wang/duit ia adalah sesuatu objek atau barang yang diterima masyarakat umum dan ia sah di sisi undang2 sebagai medium pertukaran dlm urusan jual-beli dan urusan niaga. Ia juga berfungsi sebagai penyimpan nilai, unit akaun dan untuk lagsaian hutang. Dengar tentang duit pasti ramai yang teruja. Ramai yang bekerja siang malam demi duit. Kata orang duit bukan kebahagian, bagi saya untuk mencari kebahagian pasti kena ada duit. Kata orang lagi, duit bukan segala-galanya. Tapi, segala-galanya adalah duit kan? Dalam kegunaan harian, wang/duit dirujuk sebagai mata wang atau wang kertas dan juga syiling yang berada dalam edaran sesebuah negara yang mempunyai status tender sah seperti ringgit & pelbagai bentuk ak. deposit kewangan spt ak. simpanan, ak. semasa dll. Dah melarut pula. Jom terjah di bawah.

Bank Negara Malaysia menerusi kenyataan rasminya menyatakan akan mengeluarkan siri baru bagi wang kertas dan wang syiling bagi negara Malaysia. Siri baru tersebut akan dimulakan menjelang awal 2012 dengan membawakan ciri keselamatan yang lebih tinggi dan teknologi yang diperbaharu.

New Money Malaysia 3 DUIT BARU MALAYSIA AKAN DIKELUARKAN PADA JULAI 2012
Kakitangan Bank Negara,menunjukkan Note baru Ringgit Malaysia yang akan di keluarkan pada Julai tahun depan

New Money Malaysia 2 DUIT BARU MALAYSIA AKAN DIKELUARKAN PADA JULAI 2012

New Money Malaysia 1 DUIT BARU MALAYSIA AKAN DIKELUARKAN PADA JULAI 2012
Pengenalan semula wang kertas RM20 dalam siri mata wang baru ini penting kerana ia berfungsi sebagai perantara yang menghubungkan jurang nilai antara RM10 dan RM50 dan akan memudahkan pengguna membuat bayaran.
duit baru Malaysia1 DUIT BARU MALAYSIA AKAN DIKELUARKAN PADA JULAI 2012
duit+syiling+baru GAMBAR DUIT SYILING BARU MALAYSIA 2012
Ciri-ciri unik yang mencorakkan budaya dan warisan negara menjadi sumber inspirasi reka bentuk duit syiling siri baru ini. Motif reka bentuk duit syiling ini memaparkan keindahan alam semulajadi, flora dan fauna dan juga seni kraf tangan tradisional yang terdapat di Malaysia.
Lebih lanjut mengenai konsep,ciri keselamatan,tema dan pengenalan mata wang Malaysia yang baru ini anda boleh tonton video dibawah.Dalam pada itu Wang syiling baru 2012 denominasi 5 sen, 10 sen, 20 sen dan 50 sen yang dilancarkan pada 25 Julai lalu akan diedarkan Januari depan.
duit rm50 297x300 DUIT BARU MALAYSIA AKAN DIKELUARKAN PADA JULAI 2012
Tetapi saya keliru tentang penyebaran note RM50 di’internet seperti gambar di’atas yang dikatakan rupa baru duit RM50 tahun 2012,Menurut sumber, ada yang mengatakan note RM50 ini hanyalah untuk memperingati ataupun sebagai kenang-kenangan kejayaan Malaysia yang menjadi tuan rumah pada Sukan Komanwel tahun 1998 yang lalu dan bukanlah untuk digunakan sebagai duit rasmi.

No comments:

Post a Comment